14 Ocak 2010 Perşembe

Yoğun istek üzerine yarım motif yapımı...



Sizlerden gelen yüzlerce mail :)) üzerine yarım motif anlatımını yapayım artık dedim. Yani tabi yüzlerce mail yok ama birkaç arkadaş soruyordu. Zaten benim yorum sayım niye bu kadar düşük anlamıyorum :((
Neyse şimdi ilk fotoğraftaki aşamaya kadar zaten burada anlatmıştım


Burada püf noktası ikinci pime geçerken dıştan sarmak yarine iç pimleri kullanıyor olmamız.


Dairemizin yarısını bu şekilde sardıktan sonra iç pimleri aynı diğer motifleri yaptığımız gibi sarıyoruz.


Yani sarma işlemimiz bitince şu iki parmağım arasında kalan kısımda 8 diğer iç pimlerde 4 kat iplik olacak. (Ben bunda 4 kere sardım ip biraz kalındı.Diğer Angoraları 5 kez sardım hep)

Normal motiflerde yaptığımız gibi dikerek bitiriyoruz. Umarım anlaşılır olmuştur. Takıldığınız yerde sorun anacım. Yarın yetiştirebilirsem pembe yeleğin modelini fotoğraflayacağım

27 yorum:

  1. Yorum yazmıyor olmamız, okumadığımız anlamına gelmez.Belki kıskancız, belki tembeliz, belki motif aparatımız var ama elimize alamadık bir türlü.Sizin yarım çiçeğiniz olabilir ama bizim henüz bir bütün çiçeğimiz bile yok belki. Sizin yaptıklarınıza bakıp çatlıyoruz belki.Allah allaah...

    YanıtlaSil
  2. :)) çok hoşsunuz nedret abla valla çok güldüm... ben böyle arada trip atıyorum işte :))

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım iki kişilik yorum bırakıyorum sana. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. baharcım teşekkür ederim anlatımın için çok işime yarayacak sağolasın

    YanıtlaSil
  5. nurcancığım sağolasın seni 2 sayıyorum zaten :))

    semracığım faydalı olduysam ne mutlu bana

    YanıtlaSil
  6. Cok güzel bir bicimde anlatmi$sin canim!
    $art oldu bu aparattan benimde birtane almam gerekiyor artik.:)

    (Bu arada Nedret ablaya bende cok güldüm:))

    YanıtlaSil
  7. Birsenciğim teşekkürler sende hemen başla bence :))

    YanıtlaSil
  8. :))) ilk yoruma çok güldüm, ilahi :) bu motifleri yapmak sabır istiyor o da bende yok:D anlatım güzel olmuş ablamda vardı aparattan belki deneme yaparım bi gün, sevgiler selamlar;)

    YanıtlaSil
  9. Bahar hanım,ben ilk çıktığında bu aparatın kare şeklini almıştım.herkeste yuvarlak olanı görüyorum.anlatımını netten de bulamadım vazgeçip attım bir kenara..kare şeklini anlatabilrmisiniz birde.bir işe yarasın bari..bu arada bendeki aparat iki parçalı..

    YanıtlaSil
  10. yapacak olanlara güzel bir anlatım olmuş. Ben hiç bulaşmadım bu aparata. Yapmam nasıl olsa tek seferd e biten şeyleri daha çok seviyorum

    YanıtlaSil
  11. mrb sevgili bahar ellerine saglık güzel olmuş ve cok ayrıntılı güzel yazmışsın emegine saglık sevgiyle mutlu kal.bende yapıyorum inş.yalnız yarım olanla neler yapılıyor yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  12. neduk ablaya kesinlikle katılıyorum canım. Ben hala bir adet yapıp birleştiremedim sen birde yarım motif yapmayı alatmışsın.
    Canım ya ben de blog sayfamın temasını değiştirmek istiyorum nasıl yapılıyor sana zahmet anlatırmısın???

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel benimle hemen hemen bir yapıyorsun ama bende ilk moifimi böyle yapmıştım. Sonra bir bacak eksik geldi. İlk tam sardığımı iki kere tekrar ediyorum artık. Eklerken son bacağı ikiye bölmüyorum böyle.
    Ne kadar karışık anlattım.

    YanıtlaSil
  14. şekerim biz geliyoruz sana hiç merak etme yorum bırakamıyorsak kaçamak bakışımızdan olabilir..yani kendi adıma söylüyorum bu aralar internete bir kaçamak bakıyorum çıkıyorum...sevgiler süper olmuş....

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Bahar Hanim,

    Ben de sizin sayfanizi takip etmekten zevk alanlardanim. Onceden cok elisi yapardim. Simdi yapilanlari seyrediyorum daha cok:((( Yabanci ulkede yasiyorum ve sizin gibi sicak insanlarin blogarini takip etmek bir nebzede olsa vatan hasterimi, milletime duydugum ozlemimi hafifletiyor. Hani su soruyu sormaya hakkiniz var tabiki, madem bu kadar ise yariyoruz sizde neden bir yorum dahii birakmiyorsunuz:))) Iste bazi insanlar sesiz sedasiz kenardan bakmayi severler. Ben de onlardanim galiba. Bu arada oglunuz cok seker ve annesinin bolgunda cikmaktan da zevk aliyor gibi:))) Neyse lafii fazla uzatmayayim. Herzamanki gibi guzel emeklerinizi merakla bekliyorum. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  16. sevgili bydg bence bir iki yap sen şal yapmasanda başka bir yerde kullanırsın eminim.

    sevgili iffet ben kare olanını kullanmaddım hiç. bir arkadaşım almıştı o da kullanamadı sonra yuvarlak olanını aldı. ben sana yuvarlağını tavsiye edeyim.

    sevgili adadenizim senin elinden uçanda kaçanda kurtulamaz. bulaşırsan yapacağına eminim ;)

    sevgili selinka yarım olanlarla şalın üst kısmındaki boşluk kalan kısımlar dolduruyoruz. şalın boyun kısmı fotoğraflarına tıklarsan büyük halini görebilirsin.

    sevgili saniyeciğim benim temaları kullandığım sayfaya git orada beğendiğin temanın kodunu kopyala sayfanda html düzenlemeye gel orada o uzun kodun sonlarına doğru beğendiğin temanın kodunu yapıştır. önce bi önizleme yap bakalım olmuşmu diye. umarım açıklayıcı olmuştur.

    sevgili özden iki kere okuduktan sonra anladım bende :)) banada bu haliyle bile bir bacak fazla geliyor arada kaynatıyorum onu bende :))

    sevgili asosh sanırım moral bozukluğu esnasında biraz fazla trip attım. önemli olan paylaşmaktı zaten..

    sevgili öznur güzel yorumunuz için çok teşekkürler. böyle yazılarla aslında sessiz takipçilerde ortaya çıkıyor bir bir :)) şu gurbet dünyanın en zor şeyi zaten bende kendi ülkemdeyim ama kendi yerimden yurdumdan 1200 km uzaktayım o yüzden sürekli özlem içindeyim. Allah hasretlerimizi vuslata çevirir inşallah

    YanıtlaSil
  17. Canim bloguma 100.izleyici olarak kayid edildin..cok te$ekkür ederim!;)
    Kabul edersen sana kücük bir hediye göndermek isterim.
    Ula$im adresini altaki e-mail adresime göndere bilirsin...sevgiler :)

    birsen.bucan@feenet.de

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Bahar benim öğretmen olduğumu biliyor muydun. bu anlatımla öğrencilerimin durumunu düşün:))
    Yok canım o kadar saat okulda vakit geçirince bazı şeyleri kestirmeden anlatıyorum.
    Öznur hanım gibi bende uzun süre uzaktan takip ettim blogları.

    YanıtlaSil
  19. Demek bu motif makinası bu şekilde kullanılıyomuş. Çok güzel bir paylaşım olmuş sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  20. Olá Amiga!
    Que linda flor!!!
    Agradeço o passo-a-passo.
    Beijos, Elisabeth Arruda

    YanıtlaSil
  21. atöyle dediğim evde gaspedilmiş bi oda ama öle hemen lapp diye atölye olmuyooo:)yavaştan yavaştan başlıyosun yayılmaya,sonra sana kalıyo:))çalıştıgım yer evin tam merkezinde oldugu için ev bark batıyordu şimdi daha uzak bi köşeye sürülüyorum:))eşim sağolsun raf maf bişeyler yapıyor yavaş yavaş, ben de eğlene eğlene taşınıyorum.oh tabii fotograflarım:)

    YanıtlaSil
  22. blogunuz, yaptıklarınız süperrrrr

    YanıtlaSil
  23. guzel anlatmissinda anacim, benim bir aparatim bile yooook sen or o guzel sallarini, ben ekran karsisinda ahh ah benimde oyle bir motif aparatim olsa siz gorurdunuz nasil sal oruluyo diye ic geciriyom buralarda hic rastlamadim gorsem hemen alicam ,alincada cok guzel sallar yapicammm :pPp

    YanıtlaSil
  24. birsenciğim hemen yolladım teşekkürler çok mutlu oldum:))


    özdenciğim öğretmen olduğunu biliyorum:) sanırım herkes bir müddet uzaktan takip ediyor bende öyleydim.

    leyyacığım valla yayılmacı politikana bayıldım. deftere not alındı yavaş yavaş uygulanacak

    arzucuğum çok teşekkürler koltuklarım kabardı :))

    sevgili hobicik bulunduğun yerde yoksa bana adresini yolla ben sana yollarım canım :)

    YanıtlaSil
  25. sevgili baharcigim, beni dusunup teklif ettigin icin cok tsk ederim, ama nasip olursa bir dahaki aya Istanbula gidicem ,insallah ordan alacam ,eger araya bir sey girerde gidemezsem teklifini sana hatirlatirim :)).Ha bu arada ben Belcikada kaliyorum ,onun icin burda rastlamadim....kendine iyi bak sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. canım bu motif aletlerinden ben de almak istiyorum. merak ettiğim birşey var; mutlaka angora ip mi kullanmak gerkiyor bunlarda? daha parlak iplerden(sentetik türevi) olmuyor mu? şimdiye kadar gördüklerim hep angora iptendi.

    YanıtlaSil
  27. antigone canım bende hep angora ile yaptım yalnız yarım bir şalım var alize'nin şal ipiyle yaptım dediğin gibi sentetik karışımı tüysüz bir ip. ama daha birleştirmelerini yapmadım nasıl olacak bilmiyorum. güzel yorumların için çok teşekkürler

    YanıtlaSil

Küçük bir yorum, Büyük bir mutluluk