26 Şubat 2015 Perşembe

Neler Diktim Neler :)) Bol Maceralı Yazı..Gülmek Serbest :)

 Bazen uzun süre dikişe ara veriyorum, bazen de peşpeşe dikiyorum ama fotoğraflamaya ve yazıya dökmeye üşendiğimden yazısı gecikiyor. Bu sene salaş yelek ya da hırka dikmeyen kaldı mı artık bilmiyorum, dikmeyeni dövüyorlarmış diye duydum :) 3 metrelik bir kumaşım vardı, modeli creazion dergisinden çıkardım. Kendi bedenime göre kestiğimi düşünüyordum ama ilk dikiş sonucu ortaya çıkınca öyle olmadığına karar verdim :) Orasını daralt burasını düzelt derken içinden çıkılmaz bir hal aldı. En sonunda yakındaki terziye götürdüm düzeltmesi için. Bilirsiniz terziler de kendi dikmedikleri şeyleri düzeltmeyi sevmezler :) Yok abla bunun düzelecek yanı kalmamış dedi. Eteğini düzeltsen
yeter dedim. Burun falan kıvırdı ama eteğini düzeltti kollarını birde o daralttı, yaklaşık kumaşa verdiğim kadar parayı de terziye verince bir şeylere benzedi :)
 Peki giydim mi? Hayır :) Çünkü önüne tek bir düğme istiyor ve daha dikilemedi. Vay kısmetsiz hırkam benim :)
 Artanını da Pınar'a şöyle yakası dökümlü bir yelek dikeyim diye kestim. Yaka ve kollarda artık gizli biye dikişi kullanıyorum temiz olduğu için. Neyse diktim efendim, yaka ve ön kısma biye diktiğim için çocuk bir giydi ki bizim salaş olması gereken yeleğin yakaları 90 derecelik açıyla bana bakıyor :) Valla o an çöpe mi atsam diye çok düşündüm, hadi kör şeytan git başımdan dedim yakayı tekrar kestim bu sefer tabi salaşlık falan kalmadı hem bizim neyimize salaş yelek kes v yaka gitsin. Önler, ön ve arka yakayı komple kestim biye falan kullanmadım kıvırıp diktim. Oldu mu? Hayırrr.. bu sefer omuzlar oturmadı. Omuzları oturmadı.. Tekrar ayarlayıp kestim ve diktim. Şimdi de kolları biraz sıkıyor gibi ama yüreğim kalmadı artık giyiyorsa böyle giysin :)
 Kumaşı bu sene epeyce moda olan kapitone kumaştan yeleğim. Burda dergilerinin birinde kolsuz bir elbise kalıbı vardı dikişi biraz farklı birşey arıyordum ve onu buldum. Siyah olduğu için modeli tam anlamak mümkün olmuyor fotoğrafla ama çok kullanışlı oldu. Tabi bunu da iki defa söküp diktiğimi de anlatarak hiç daraltmayayım sizi :) Nazar mı değdi anlamadım ki :)
 Arkadan görünüş..
 Bunu uygun fiyatlı kumaşçılarımızdan aldım. Kalın bi kumaş maşallah yorgandan hafif hallice :) Yok sana kalıp malıp dümdüz kes dik dedim kızdım kendime. Uyduruktan kestim, Şu yaka kısmında iğne gördüğünüz yere 3 tane kopça takınca işi tamamdır bunun da.
Bundan bir tane de anneme diktim ama son dikiş ve düğme işlerini halletmek için onun gelmesini bekliyorum. Sonra Anne-kız takım giyerek bir poz veririz belki.. Dikiş ve ilham perileriniz yanınızda olsun ama umarım benimkiler size gelmez yoksa işiniz var :)

35 yorum:

  1. Aksi ama sonuçları güzel çalışmaların olmuş kızınız siz Anneniz hepiniz güzel günlerde giyin çok sevgiler...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler inşallah dikerken başıma gelenler giyerken gelmez :)

      Sil
  2. Neticeler harika.
    Sök - dik derdi konusunda yalnız değilmişim demek ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele son dikişlerimde söküp dikme konusunda rekor kırıyorum bende :) Teşekkürler güzel yorumunuza :)

      Sil
  3. ayyyy ellerine sağlık canım benim.. harika hepside... çok güzeller perileri kabul ediyorum ben valla ha gelsinler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sağolasın canım benim.. benim periler gelmesinde daha becerikli arkadaşların perilerini kabul et sen bence :)

      Sil
  4. Tam ben Klımdan geçiriyordum ki siz zaten yazmışsınız,gerçekten de nazar değmiş size,mükemmel şeyler dikiyorsunuz,uğraşmak istemediğiniz için terziye götürdüğünüzü düşünüyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumunuza :) Gerçekten uğraşmaktan fenalık gelmişti ondan olabilir :))))

      Sil
  5. Uğraştırmışlar seni ama olmuş işte ellerine sağlık benim de bu aralar tuttuğum elimde kalıyor havadan tatlım havadan ;))Bir sorumlu bulmak lazım değil mi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin bir gezegen retrosu vardır yoksa gözüm kapalı dikerim ben bunları (astolog dikişsever blogger konuşuyor :)))) Sağol canım :)

      Sil
  6. Baharcim dikis maceralarimiz birbirine benziyor yalniz degilsin merak etme:-)bazen insanin kaldirip atasi geliyor evet..ama masallahin var ne guzel seyler diktigini cumle alem biliyor.naxarlik olsun onlar da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumuna :) Son zamanlarda bir terslik var bende anlamadım valla :)

      Sil
  7. bazen bana da oluyor böyle. dikmeye heveslendikçe olmuyor, acele ettikçe batırıyorum... okuması eğlenceli tabii ama yaşayan bilir, di mi? ortaya çıkan parçalar nefis ama, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyunca bana da çok komik geldi ama yaşarken öyle değildi :))) Çok teşekkürler canım

      Sil
  8. demek ki hepimizin başına geliyormuş böyle şeyler :) olsun ama hepsi de çok güzel olmuş özellikle son iki yeleği çok beğendim. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep bitmiş halini yayınlıyoruz ya çok kolay diye düşünenler oluyor belki de :) Halbuki başımıza neler geliyor değil mi :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Ayy ne zor olmuştur. Düzeltmekten, değiştirmekten, sökmekten ve yeniden dikmekten nefret ederim den de. Bu yüzden özellikle DIY yapanlara ekstra hayranım :) Ama sen başarılı olmuşsun ya, ona bak. Güle güle giyin üçünüz de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende heveslenirim dıy yapayım diye yaptıktan sonra aman bu bir şeye benzemedi zaten eskiydi deyip direkt çöpe :) Çok teşekkürler ziyaretin ve güzel yorumun için :)

      Sil
  10. Ooo, iyi çalışmışsınız bravo! Yorgandan hallice kumaş güzelmiş, yelekleriniz zaten güzel. Ben de dövmeden kimse bir salaş hırka mı diksem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet sizin yeni makineyi merakla bekliyorum bende :) Onunla ilk işlerinizden biri olabilir :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Baharcım sanırım sana nazar ettik Bundan sonra beğendiklerime hep maşaALLAH diycem.Tabi işin şakası bazen kumaşların dikimi zor olabiliyor.Benimde bir parça triko kumaşım rezil bir halde bir daha uğraşmak istemediğim için gözümün görmeyeceği bir yere attım.Daha sonra belki ilham gelirse o zaman tekrar uğraşırım herhalde.Neyse ben çok uzattım .Ben senin yaptıklarını beğendim Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sanırım triko kumaşlar bize göre değil :) Ben genelde hemen çöpe atıyorum çünkü nasıl olsa bir daha uğraşmayacağımı biliyorum :) Çok teşekkürler ziyaretin ve güzel yorumun için :)

      Sil
  12. Biraz uğraştırmışlar ama sonuç mükemmel elinize sağlık yeleği çok sevdim. Hepsini çok sevdim:)

    YanıtlaSil
  13. biraz uğraştırmışlar ama sonuçlar harika olmuş. elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  14. dikiş ve aksilikler çekirdeksiz karpuz gibi .olmazsa olmaz yani :)
    Ben artık hiç birşey olmazsa evde giyerim deyip kendimi rahatlatmaya karar verdim ki dikişe yeni başlamışken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk zamanlar o kadar çöpe attım ki.. hem böyle bloglar gruplar falanda yoktu öğrenebilecek. Hiç canınızı sıkmayın boza yapa öğreniliyor gerçekten çekirdek ve karpuz gibi :)

      Sil
  15. ellerine sağlık olsun sonuç gayet hoş.
    Baharcım etek ve kol ağızları için çift taraflı yapışkan şeritler var ya ondan bir top al elin de bulunsun işine yarayacağından eminim.
    Ben çok rahat ettim Kızıma(gelinim) diktiğim etekler de ondan kullanıyorum büyük rahatlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paça telası dedikleri herhalde senin dediğin canım. Çok haklısın özellikle kloş eteklerde çok gerekli. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  16. baharcım bloğun bir harika belim ağrıdığı için yatarken seni keşfettim iyiki belim ağrımış seni bloğuma kaydettim daha iyi izlemek içinhttp://yasmininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy geçmiş olsun güldüm bende yorumunuza :))) hemen geliyorum size de :)

      Sil
  17. Uğraşmışsın ama hepsi çok güzel duruyor tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkür ederim Sümbülcüğüm :)

      Sil
  18. instagram takipçi satın al. Hemen buradan sınırsız takipçi satın alabilirsiniz. takipçi satın al. takipçi satın al.
    .

    YanıtlaSil

Küçük bir yorum, Büyük bir mutluluk