6 Aralık 2013 Cuma

1 Metre Kumaştan Neler Dikilebilir


Bazen dokusunu yada baskısını sevdiğiniz kumaş denk geliyor kumaşçıda o anda aklınıza dikmek için birşey gelmiyor 1 metre alıyorsunuz. Böyle böyle evde küçük bir dağ oluşuyor kumaşlardan :) Evdeki kumaşları epeyce erittim eritmeye de devam ediyorum. Bu lacivert beyaz çizgili pamuklu penye 1 metreydi. Önce Ahmet'e pijama kestim. Kalanıyla da Pınar'a pijama üstü çıktı. Kolları yetmeyince artan kumaşlardan kol ekledim. Çok dikkatli bakarsanız ek yeri belli oluyor.
Kenarda artmış bir kumaş parçası gördüm, açıp bakınca kediye benzettim :) Onuda elde aplikeledim, biraz da süsledim :)

Yakayı önce penye esner diye düşünerek yuvarlak kestim ama sonra baktım hem kafadan zor geçiyor hemde giyince yaka sarkık duruyor iki düğme diktim sağ omuza.
Ahmet'in pijaması. Üzerindeki sweat da benim ürünüm :)
Yine çizgili penye. Bu pamuklu değildi daha naylonumsuydu. İtiraf edeyim aslında kendime body kesmiştim ama kumaş esneme yönüne dikkat etmeyince düdük gibi durdu üzerimde yani boyuna esniyormuş kumaş ben çizgiler enine olsun deyince bunun da boyunu kısaltıp Ahmet'e sweat e çevirdim. kalanıyla Pınar'a body. Yine kumaş kollara yetmedi, beyaz penyeden ek yaptım yakaya da yine aynı penyeden şerit kesip fırfır şeklinde diktim.
Sağ omuzda iki çıt çıt var.
Eteğe de yine beyazdan parça geçtim, dekoratif dikişle süsledim ama çok kullanmadığım için herhalde bu dekoratif dikiş işini çok bilmiyorum, biraz eğri büğrü oldu.
Sağlıklı mutlu günler :)

42 yorum:

  1. çok güzeller :) ben bayıldım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. süper olmuş:)) çocuklarınız da çok tatlılar:))

    YanıtlaSil
  3. sende ki bu hünerli ellerle 1 mt den herşey dikilir maşallah. Ufaklıklar çoook sevimli ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Sezin hanım güzel görüşünüz :)

      Sil
  4. ellerinize sağlık mankenler de diktikleriniz de pek cici olmuş:)

    YanıtlaSil
  5. Allah bağışlasın çok tatlılar.son fotoğrafa bayıldım :) Çok ta yakışmış yeni kıyafetleri :)

    YanıtlaSil
  6. ya nasil guzel olmuslar Baharcim bayildim her birine..ben de polar aldim dikivem pijama falan bakalim ne zaman..bana cesaret verdin sagol canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Filizciğim hemen sende dik bir tane :)

      Sil
  7. bakıyorum mankenlerde beleş iş yapmıyorlar.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demiş atalarımız ne kadar köfte o kadar ekmek :)

      Sil
  8. Süper değerlendirmişsiniz emeğinize sağlık:) Pınarın kırmızı bodysinde etiket var sanırım yanlış görmüyorsam, onu nasıl yaptınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili mariam etiket var birinde diğerinde unutmuşum dikmeyi. Yekta Etikette yaptırdım, Facebook ta aratırsanız çıkıyor, tavsiye ederim uygun fiyatla yapıyor. Teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Baharcığım ne şekerler öyle. 1 metre kumaştan neler çıkarmış neler. Bu arada paracılara gidiyor musun? Güzel kumaşlar var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yeldacığım :) En son 2 hafta önce gittim 1-2 parça aldım, penye arıyordum istediğim gibi bulmadım. Normal kumaşlardan güzel çeşitler vardı ama şimdi bakmak lazım bilemiyorum :)

      Sil
    2. Parçacılarda kumaşlar gerçekten hızlı değişiyor. Ben de bir türlü zaman bulup gidemiyorum ama çok da merak ediyorum. :)

      Sil
  10. Gerçekten 1 metre kumaş çok bereketli olabiliyor,ben de 1 metrelik penyeden 3-6 aylık bir pijama takımıyla 3 yaş için bir pijama üstü dikmiştim. Sizin kediye bayıldım çok güzel görünüyorlar.Kırmızılılar favorim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pınar hanım :) bazen dikeyim de bitsin diyorum ama aklım hep yeni kumaşlarda kalıyor :) Dik dik bitmiyorlar ki:)

      Sil
  11. ellerinize sağlık Bahar abla maasallah ne bereketli kumaşlarmıs evlatlarınızda cok tatlılar Rabbim sağlklı hayırlı ömür versin.Dedeniz içinde başınız sağolsun ben yeni gördüm yazınızı Allah kalanlara hayırlı ömür versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi tasarımcı; çok teşekkür ederim, Allah razı olsun

      Sil
  12. uzun zamandır görünmüyordunuz.
    Görüyoruz ki boş durmamışsınız:)
    Minikler çok şanslı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Beyza hanım, son dönemde dikiş geri planda kaldı biraz ama üretime başladım hayırlısıyla... Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Şahane olmuş, ellerinize sağlık :) çocuklarınız güle güle giysinler :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık..penyeler de çok kaliteli duruyor.Bana da iyi fikir oldu,hepsini çok sevdim..Güle güle giysinler İnşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir verebildiysem ne mutlu bana :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  15. ay bayıldım ve bendede en son gittiğimde karamürselden aldığım kumaşların içinde olan bu çizgili kumaşlarla ilgili fikir verdin sağolasın eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hasibeciğim :) Hadi bakalım güzellikler bekliyorum senden de :)

      Sil
  16. Çok beğendiiiim ellerinize sağlıık :) Bana da beklerim ezgininherseycikleriii.blogspot.com :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ezgi hanım :) Ziyarete geleceğim :)

      Sil
  17. Becerikli anne diker, yavrularıda keyifle giyer.ellerine sağlık baharcım.harika olmuşlar

    YanıtlaSil
  18. Öncelikle bir Maşallah diyeyim hem emeklerine hem prenses ve prense:))
    Baharcım çok beğendim değerlendirmeler de süper olmuş.

    Pikoyu tam denk getirmek için kenardan bir makine ayağı deriz ya o sırayı hiç kaçırma istediğin düzgünlükte olur canım. aynı düz dikiş gibi farkı yok
    (ben de doğru gidiyormu diye bakınırken kaydırıyorum bazen:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Haticeciğim. Bazen hızlı basıyorum pedala o anda kayıyor toparlayana kadar dalgalı oluyor ondan sonra. Neyse yapa yapa öğreniriz değil mi :) Bilgi için de çok teşekkürler :)

      Sil
  19. maşallah yavruların büyümüş çok tatlı olmuşlar sende çok güzel işler yapmışsın ellerine sağlık cnm.
    bloğumda çekilişim var katılmak istermisin..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mesudeciğim :) Bloguna bakıyorum hemen

      Sil
  20. Bu ne güzellik. Ufaklık nekadar büyümüüş. Maşallah.

    YanıtlaSil
  21. Buldum bile , burda yapmışsın bak :)

    YanıtlaSil

Küçük bir yorum, Büyük bir mutluluk